قرارداد سایپا و سیتروئن برگ زرینی در صنعت خودروسازی کشور

با بررسی قراردادهای شرکت های چینی علی رغم پیشرفت این کشور با طرف های خارجی خود، مشخص شده که تعداد مفاد قید شده در این همکاری ها از قرارداد سایپا و طرف خارجی کمتر است که این موضوع نشان دهنده موفقیت سایپا در مذاکرات و انعقاد قرارداد مناسب است.
مدیرعامل گروه سایپا گفت: در اعلام شرایط، موارد مورد نظر وزارت صنایع تامین شده و طرف خارجی می بایست 50 درصد سرمایه گذاری مشترک را انجام دهد.  وی تصریح کرد: شرایط قرارداد به نحوی است که اگر در آینده، کشور دچار تحریم شود شرکت سایپا هیچ گونه زیانی متحمل نمی شود و طرف خارجی در سود و زیان و تولید محصول جدید شریک است و در قراردادی که با شرکت سیتروئن منعقد شده این موارد در نظر گرفته شده است.  جمالی خاطر نشان کرد: علاوه برموارد فوق شریک خارجی می بایست 30 درصد از محصول تولیدی مشترک را در شبکه توزیع خودش صادر کند و بفروش برساند و این موارد در قرارداد با شرکت سیتروئن لحاظ شده است.  مدیرعامل گروه سایپا در خصوص محصولات مشترک تولیدی جدید نیز گفت: براساس قرارداد منعقده به دنبال آن هستیم که در سال 2017 محصولی که در ایران بصورت مشترک تولید می شود ، بروز باشد و همزمان در اروپا نیز تولید شود و شروع فعالیت و تولید این خودرو با 40 درصد داخلی سازی همراه است و در مدت 3 سال ، 70  درصد قطعات آن توسط قطعه سازان داخلی تامین خواهد شد.  وی گفت: شرایط مدنظر در قراردادها با مطالعاتی از عملکرد کشورهای پیشرفته در صنعت خودرو بدست آمده و روشی برای پیشرفت این صنعت می باشد. وی افزود: برنامه های خوبی برای شرکت بن رو و گروه سایپا مد نظر قرار گرفته و در حال مذاکره با شرکت های کیا، نیسان، چانگان، برلیانس و رنو هستیم و امیدواریم بتوانیم با انعقاد قراردادهای خوب، آغاز خوبی برای توسعه صنعت خودروسازی داشته باشیم و قطعا تا پایان سال خبرهای خوبی خواهیم داشت.

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :