طرح سیماک، در مبارزه با فساد پا به رکاب است

پروسه زمان بر استعلامات، بسیار فرسایشی است و باید از میان برداشته شود.
به دنبال سلامت اداری و شفاف سازی هستیم تا مبارزه با فساد اجرایی شود.
استاندار البرز اجرای طرح   سیماک را اقدامی مهم در شفاف سازی دانست و از مدیران خواست با توجه
ویژه ای این طرح را در سازمان های خود اجرا  نمایند.
سید حمید طهائی صبح چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان که در سالن شهدای دولت برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح سیماک (سامانه یکپارچه استعلامات و مدیریت املاک کشور)، گفت: با توجه به این که استان البرز پایلوت اجرای این طرح در سطح کشور است؛ لذا انتظار می رود مسولان و متولیان امر با دقت ویژه ای راه اندازی آن را در سازمان خود به اجرا بگذارند.
وی با انتقاد از پروسه زمانبر استعلامات افزود: طی مراحل مختلف اداری جهت صدور استعلام فرایندی فرسایشی است و باتوجه به این که دسترسی آن برای تمام دستگاه‌ها ایجاد شده باید آن را اجرایی کرد.
طهائی با بیان این که در حال حاضر 70 میلیون استعلام در کشور انجام می شود که این اجرای طرح تا حدود 1/7 برابر از استعلام های اضافه جلوگیری می‌کند، گفت؛ متحدالشکل شدن شاکله صدور استعلامات از دیگر مزیت های اجرای این طرح به شمار می رود.
استاندار البرز با اشاره به این که از 100 هزارمیلیار تومان زمین خواری با اجرای طرح سیماک از آن جلوگیری می شود،گفت: به دنبال سلامت اداری و شفاف سازی هستیم و این در جهت مبارزه با فساد، اجرایی شود.
وی افزود: استعلامات در رابطه با مزایده و مناقصه و معاملات توسط این سامانه انجام می شود که برای دوری از هر گونه شائبه ان را به انجام می رساند.
طهائی با بیان این که در دوران مسولیت کار ماندگاری از خود به جای بگذارید، افزود: در کار از حسابرسان رسمی استفاده و در پاسخگویی به نهادهای نظارتی پشتیبان قوی داشته باشیم.
وی افزود: در سال 93 حدود 50 خدمت به واحدهای مردمی پیشخوان دولت واگذار شده بود که تا پایان سال 94 به 299 خدمت رسید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :