قیمت گوشت قرمز روند کاهشی به خود گرفت

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: با عرضه به موقع گوشت داخلی و گوشت قرمز وارداتی قیمت شقه گوسفندی روند کاهشی به خود گرفت و به کیلویی 360 تا 380 هزار تومان رسید.
علیرضا پیمان‌پاک عنوان کرد: تلاش وزارت جهاد کشاورزی این است که با واردات مدیریت شده گوشت قرمز و همچنین تأمین مستمر نهاده‌های تولید دام و طیور ثباتی در بازار پروتئین کشور ایجاد کنند و این واردات مدیریت شده حداقلی بوده تا به تولید داخل لطمه وارد نکند.
وی همچنین تصریح کرد: تأمین نهاده‌های جو، کنجاله و ذرت دامی باعث ثبات در بازار شده و با واردات گوشت قرمز تازه کنترل قیمت در بازار صورت گرفته و روند نسبی کاهش قیمت هم اتفاق افتاده است.
قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: البته در 6 ماه دوم سال مصرف گوشت هم افزایش می‌یابد اما با تأمین به موقع گوشت روند تثبیت و حتی کاهش قیمت اتفاق افتاده است و بازاررسانی مستمر هم انجام می‌شود، به گونه‌ای که هم برای تولیدکننده به صرفه باشد و هم برای مصرف‌کننده قابل خرید باشد. در این زمینه گوشت شقه گوسفندی کیلویی 360 تا 380 هزار تومان است که به نظر قیمت مناسبی است.
پیمان‌پاک این را هم گفت:‌ اگر ثبات در تأمین نهاده‌های دامی اتفاق افتد روند کاهشی باز هم ادامه پیدا می‌کند.
وی افزود: اخیرا استان‌های البرز، قم، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی هم توزیع گوشت قرمز به وسیله شبکه زنجیره‌‌ای انجام می‌شود تا قیمت در آنها هم کنترل شود و در تلاش هستیم روزانه تا 250 تن گوشت وارداتی قرمز در کنار تولید داخل عرضه شود. در کنار آن مجموعه‌های قطعه‌بندی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در عرضه گوشت و مرغ به مصرف‌کنندگان فعالیت می‌کنند تا از آشفته بازار جلوگیری شود.
همچنین علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی هم در این برنامه اعلام کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده گوشت قرمز وارداتی توسط شبکه کسبه امین که با بنر مشخص شده‌اند توزیع می‌شود و علاوه بر گوشت وارداتی گوشت داخلی هم عرضه می‌شود.
به گزارش سرزمین پویانیوز و به نقل از فارس، وی گفت: با ورود به فصل سرما مصرف پروتئین و گوشت قرمز بالا می‌رود دولت باید تدابیری انجام دهد که با واردات تولید داخل بازار را به ثبات برساند.

1402/8/6

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :