راه‌اندازی واحد رسیدگی به جرایم علیه کودکان و زنان در فضای مجازی

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از راه‌اندازی واحد رسیدگی به جرایم علیه کودکان و زنان در فضای مجازی خبر داد.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی، با اشاره به برگزاری مرحله جدید پویش کودکان سایبری، گفت: با راه اندازی پویشی به نام پویش کودکان سایبری سعی کردیم تا فرهنگ‌سازی عمیقی در این خصوص صورت بگیرد و شکاف دیجیتالی که بین والدین و فرزندانشان وجود دارد به حداقل برسد.
وی افزود: در همین راستا در پلیس فتا واحد رسیدگی به جرایم علیه کودکان و بانوان را راه‌اندازی کردیم چرا که جامعه هدف این مجرمان همین گروه خاص هستند و نیاز است که جرایم مرتبط با این قشر به صورت خاص هم رسیدگی شود.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ اظهار داشت: در سنوات قبل هم تاکید می‌کردیم که در فضای مجازی محدودیت سنی وجود دارد و با پیشرفته شدن تکنولوژی و شرایط آن زمان در همه‌گیری بیماری کرونا شاهد این بودیم که فرزندان ما بیشتر وارد این فضا شدند و عملاً بحث آموزش و ارتباطات به فضای مجازی وابسته شد.
به گفته سرهنگ معظمی گودرزی، راه‌های فنی بسیاری وجود دارد که ما می‌توانیم محدودیت‌هایی را ایجاد و نظارت بهتری بر رفتار فرزند خود در فضای مجازی داشته باشیم.
به گزارش سرزمین پویانیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وی تصریح کرد: بسیاری از جرایمی که علیه کودکان اتفاق می‌افتد به دلیل ناآگاهی کاربران و عدم اطلاعات ناکافی آنان است.

1402/7/26

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :