روند طولانی صدور پروانه ساختمانی مردم را به ساخت و ساز غیرمجاز سوق می‌دهد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: طولانی بودن روند اخذ پروانه ساختمانی در شهرداری، بالا بودن هزینه های بیمه و نظام مهندسی از جمله دلایلی است که باعث می شود مردم به ساخت و ساز غیر مجاز روی بیاورند.
محمدمهدی نیکونژاد با اشاره به اینکه در خصوص رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز در جلسه این کمیسیون بحث و تبادل نظر شد اظهار داشت: با نظارت دقیق بر ساخت و سازهای شهری مقرر شد تعداد پرونده‌هایی که به کمیسیون ماده صد ارجاع داده می‌شود و مقایسه آن با تعداد صورت جلساتی که توسط واحد اجراییات شهرداری انجام می‌گیرد و بررسی تصاویر هوایی هر پلاک در چند سال اخیر، ساخت و سازهای غیرمجاز را شناسایی و جلوی ادامه فعالیت آن گرفته شود.
وی افزود: همچنین با توجه به شکایات مردم در راستای اینکه پرونده تخلف برخی پلاک‌ها به کمیسیون ماده صد ارجاع و برخی دیگر نیز با وجود تخلف به کمیسیون ارجاع نمی‌شود قرار شد به طور جدی مدیران مربوطه برای رسیدگی عادلانه پیگیر حل موضوع باشند.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد یکی از شیوه‌های مناسب جهت تأیید یا رد تخلف را استفاده از فناوری‌های روز همچنین عکس‌‌های هوایی دانست و ادامه داد: سازمان فناوری اطلاعات شهرداری به جهت اینکه هرساله عکس‌ها و تصاویر هوایی شهر را در اختیار دارد با مقایسه‌ای از سال جاری و چند سال گذشته می‌توان پی برد پلاک مورد نظر قبلا چه ماهیتی داشته و اکنون در چه وضعیتی است.
به گزارش سرزمین پویانیوز و به نقل از ایلنا، نیکونژاد، تصریح کرد: فرآیند اخذ پروانه در شهرداری طولانی است و ضرورت دارد با تدابیر مناسب در معاونت معماری و شهرسازی این زمان کاهش یابد تا مورد نارضایتی شهروندان قرار نگیرد.

1402/7/3

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :