مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو تاکید کرد
افزایش تولید، ارتقای کیفیت و کاهش هزینه، محورهای سهگانه نجات صنعت خودرو
مدیرعامل ایرانخودرو افزایش تیراژ تولید، ارتقای کیفیت و کاهش بهای تمام شده تولید را سه محور و ماموریت اصلی برای نجات صنعت خودرو خواند و گفت: در شرایطی که با حمایتهای دولت و وزارت صمت، زمینه بهبود و افزایش تیراژ تولید فراهم شده، باید با برنامهریزی دقیق اهداف ترسیم شده را محقق کنیم.
به گزارش پایگاه خبری سرزمین پویا نیوز به نقل از ایکوپرس- علیمردان عظیمی در جلسه تودیع قائم مقام تامین، تولید و توسعه محصول ایرانخودرو و معارفه سرپرست جدید این حوزه، ضمن تسلیت ایام سوگواری و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، با تاکید بر ادامه روند ارتقای کیفیت محصولات در کنار افزایش شمارگان تولید گفت: کیفیت موضوعی است که لحظهای نباید از آن غافل شد و باید همواره سرلوحه فعالیتها باشد. همچنین پروژههای کاهش بهای تمام شده تولید نیز با جدیت بالایی ادامه یابد.
وی تمرکز بر این سه موضوع را راه نجات صنعت خودرو کشور دانست و افزود: با مسوولیتپذیری تمام به دنبال تحقق اهداف این سه حوزه هستیم.
عظیمی، حضور شیخزاده را انگیزهای برای تلاش و تکاپو در ایرانخودرو دانست و گفت: تدبیر، تخصص، منش اخلاقی، تقوا، آزادگی و بزرگمردی از ویژگیهای بارز ایشان است که صنعت خودرو کشور از آن بهرهمند است.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی تاب و توان دیدن توانمندی مدیرانی چون شیخزاده را ندارند و تلاش میکنند تا از روی نفسانیت پردههای تاریکی روی این ظرفیتها بیندازند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم با بها دادن به افراد تاثیرگذار در صنعت کشور، قدرشناس خدمات و شایستگیهایشان باشیم.
مدیرعامل ایرانخودرو تصریح کرد: دو مجموعه بزرگ خودروسازی کشور با یکدیگر همقسم شدند تا با همافزایی و بهرهمندی از ظرفیتهای موجود، گامهای بزرگی را در مسیر توسعه صنعت خودرو کشور بردارند.
عظیمی افزود: حضور شیخزاده در شرکت سایپا این فرصت را برای صنعت خودرو کشور فراهم کرده تا با اجرای فعالیتهای مشترکی که تا کنون شکل نگرفته و استفاده از توانمندی و ظرفیت دو مجموعه، اقدامات موثری را انجام دهیم.
وی ضمن قدردانی از رویکرد وزیر صمت در حمایت از صنعت خودرو کشور و رفع مشکلات و موانع موجود اظهار کرد: وظیفه داریم برای توسعه این صنعت و ارتقای رضایتمندی مردم و مشتریان تمام تلاش خود را به کار بندیم.
مدیرعامل ایرانخودرو با اشاره به انتصاب مجید فهیمه امیری به عنوان جانشین شیخزاده در مسند سرپرست قائم مقامی تامین، تولید و توسعه محصول ایرانخودرو و تجربیات وی در صنعت خودرو کشور اظهار کرد: تولید را نمیتوان معطل تصمیمات کرد و باید رویکردهای توسعهای مستمر و بدون وقفه ادامه یابد.
فرصتی برای همافزایی دو خودروساز
قائم مقام سابق تامین، تولید و توسعه ایرانخودرو نیز که امروز به عنوان مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا معارفه شد، در این جلسه، ضمن قدردانی از حمایتهای عظیمی، اظهار کرد: ایشان چون مربی، اعضای تیم را راهبری کردهاند و فراتر از یک مدیر و بهعنوان راهبر اصلی، با صداقت، سلامت و اخلاق حرفهای، فضایی را برای تلاش و رشد دیگران ایجاد کردهاند.
علی شیخزاده، انتصاب خود بهعنوان مدیرعامل سایپا را فرصتی برای همافزایی دو خودروساز و تعریف مسیر و هدف مشترک برای رشد و توسعه صنعت خودرو کشور دانست و گفت: بخشی از رویهها و سازوکارهای موجود در ایرانخودرو میتواند در شرکت سایپا نیز جاری شود تا با ایجاد همافزایی، اقدامات موثری شکل گیرد.
مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا بهرهمندی از ظرفیت زنجیره تامین دو خودروساز را از زمینههای همکاریهای مشترک برشمرد و اظهار کرد: درخصوص تولید خودرو اقتصادی نیز میتوان با اجماعی درونزا و بهدور از اجبار و الزام بیرونی، به نتایج مفیدی برای مشتریان و جامعه رسید که دارا بودن پلتفرم مشترک میان دو خودروساز یکی از مسیرهای موجود است.
کاهش بهای تمام شده تولید با تیروانها
سرپرست قائم مقامی مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو در تامین، تولید و توسعه محصول نیز در این نشست، ضمن قدردانی از حسن اعتماد مدیرعامل و هیات مدیره این گروه صنعتی، اظهار کرد: حضور شیخزاده، فرصتی برای صنعت خودرو فراهم کرده است که باید نهایت بهره را از آن برد.
مجید فهیمهامیری، بازار یک کشور را مهمترین ظرفیت و دارایی آن دانست و گفت: حضور آقایان عظیمی و شیخزاده در راس مدیریت صنعت خودرو کشور فرصت بیسابقهای را ایجاد کرده است که با نگاه ملی و به نفع جامعه و مشتریان باید از آن استفاده کرد.
وی ایجاد تیروانها را در شبکه تامین، مسیری برای کاهش بهای تمام شده محصول عنوان کرد و گفت: با ایجاد همافزایی در زنجیره تامین دو خودروساز میتوان تولید را اقتصادی کرد.
فهیمهامیری افزود: با اعتمادسازی و استفاده حداکثری از توان زنجیره تامین و فراهم کردن نقدینگی، باید زیرساخت افزایش تولید را ایجاد کنیم. در این مسیر نیازمند کمک متمرکز قطعهسازان برای تولید یکپارچه هستیم و استفاده از قطعات مشترک دو خودروساز برای افزایش شمارگان تولید قطعه و تولید اقتصادی خودرو را دنبال خواهیم کرد تا زنجیره تامین هم از این مشارکت بهره لازم را ببرد.
1403/09/14