آقای همتی مناطق آزاد نیازمند اقدامی جدی است

جناب دکتر همتی، وزیر محترم ‌اقتصاد، مناطق آزاد تجاری پس از جنگ تحمیلی و ضرورت ایجاد آن در جهت توسعه اقتصادی کشور و ورود به بازارهای منطقه ای و جهانی توسط حاکمیت و دولتمردان در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.

در خصوص ظرفیت های بزرگ مناطق آزاد و موقعیت جغرافیایی ایران و تاثیر آن در تولید و تجارت و اشتغال بسیار گفتیم و توسط کارشناسان اقتصاد و دولتمردان تایید شد و جنابعالی نیز با توجه به سوابق مدیریتی در مهم ترین ارکان اقتصادی کشور مسلما مستحضر هستید .

متاسفانه بهره گیری از این ظرفیت بزرگ اقتصادی به دلیل اجرا نشدن کامل قوانین مناطق آزاد به علت کم توجه ای مدیران و دخالت های برخی از دستگاهها و برخی نمایندگان مجلس نه تنها به اهدافی که قانون تعیین نموده است نرسید بلکه بعداز چند دهه فرصت ها و ظرفیت های آن هدر هم رفته است .

آقای وزیر، اهمیت این مناطق و تصویب مناطق آزاد جدید (که هنوز درگیر بوروکراسی داخلی است) در کنار هفت منطقه آزاد  فعال و بر اساس ضرورت و تکمیل  زنجیره مناطق آزاد مصوب شده در حال فرصت سوزی است، خوشبختانه مقام رهبری نیز به اهمیت و بهره گرفتن  و اجرای قوانین حاکم و اختیارات مدیران این مناطق را تایید و توصیه هایی به مسئولان بیان فرمودند .

آقای همتی در حال حاضر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی زیر مجموعه وزارتخانه ای است که جنابعالی سکاندار آن در دولت چهاردهم هستید، با توجه به تجربیات شما در پست های مهم اقتصادی و شعار انتخاباتی رییس جمهور پزشکیان بر شایسته سالاری ضروری است با اقتدار و به دور از فشارها و توصیه های مرسوم، مدیران با تجربه و کارشناس را بخصوص در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منصوب و حمایت نمایید تا بتوانند شجاعانه و مقتدر براساس قوانین مناطق آزاد، رونق و توسعه اقتصادی کشور را اجرا کنند .

در پایان لازم است تا با دستور رییس جمهور و تاکید  جنابعالی، کلیه دستگاههای دولتی و سایر مسئولان با همکاری و همدلی مانع کارشکنی برخی از مسئولان شده تا مدیران این مناطق براساس مجوزهای قانونی بتوانند رونق و توسعه اقتصادی این ظرفیت را محقق کنند.

1403/06/08

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :