بازرس ویژه رئیس جمهور:واردات کالای مشابه داخلی ممنوع


رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور گفت: طبق قانون تا زمانی که امکان تولید داخل وجود دارد کسی حق ندارد جنسی که مشابه داخلی آنها وجود دارد از خارج وارد کند مگر اینکه تولید داخل به اندازه نیاز کشور نباشد.
حجت‌الاسلام حسن درویشیان با اشاره به مشکلات اخذ سفارش شرکت واگن پارس مپنا اظهار داشت: به دستور ریاست جمهور تولید انواع واگن و هر نیازی که در حوزه ریلی وجود دارد باید بین همه تولیدکنندگان کشور و به اقتضای توان تولیدکنندگان توزیع شود، طبق قانون تا زمانی که امکان تولید داخل وجود دارد کسی حق ندارد جنسی که مشابه داخلی آنها وجود دارد از خارج وارد کند مگر اینکه تولید داخل به اندازه نیاز کشور نباشد و در کشور ضرورت واردات محصول وجود داشته باشد که در این صورت مجوز واردات مازاد امکان تولید داخل ارائه می‌شود.
وی افزود: صحبتی که با مدیران واگن پارس داشتیم این بود که ظرفیت تولید در شرکت واگن پارس وجود دارد اما سفارش ندارند و سفارش کننده‌ها سرمایه لازم را برای سفارش ندارند و برخی از آنها درخواست و سفارش خود را پس گرفتند و این مشکل توسط استاندار مرکزی پیگیری شد و ما در مرکز این مشکل را پیگیری خواهیم کرد و دستگاه‌های خدمات گیرنده از واحدهای تولیدی باید دستور ریاست جمهور و قانون را اجرا کنند.
به‌گزارش پایگاه خبری سرزمین پویانیوز و به نقل از تسنیم، رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: قول پیگیری موضوع واردات از سوی ما داده می‌شود و سعی داریم پیگیری منوط به نتیجه شود. دلایل و موانع وزارت نفت در زمینه ماده 12 به طور حتم پیگیری می‌شود تا موانع برطرف شود، ماده 12 قانون است و باید حتما اجرا شود.

1402/11/18

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :