رئیس سازمان ثبت‌ اسناد:۳۰ درصد سردفتران کشور را بانوان تشکیل می‌دهند


رئیس سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور گفت: از مجموع ۸ هزار ۵۷۱ نفر سر دفتر شاغل در کشور حدود ۲ هزار و ۹۷ نفر معادل ۳۰ درصد از آنها خانم هستند که از حقوقدانان آگاه و فرهیخته هستند.
آیین تحلیف سومین گروه سر دفتران اسناد رسمی جدیدالانتصاب (۲۰۰ بانوی سردفتر) امروز سه‌شنبه (۱۲ دی‌ماه) با حضور حسن بابایی، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سالن همایش شهید سلیمانی این سازمان برگزار شد.
حسن بابایی، با بیان اینکه از مجموع ۸ هزار ۵۷۱ نفر سردفتر شاغل در کشور حدود ۲ هزار و ۹۷ نفرشان سردفتر خانم هستند، افزود: معادل ۳۰ درصد از سردفتران را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که از حقوقدانان آگاه و فرهیخته هستند.
وی با بیان اینکه امروز بانوان در عرصه‌های حقوقی بسیار خوب نقش‌افرینی می‌کنند، گفت: زنان در عرصه‌های قضاوت و وکالت نیز خوب درخشیدند تا جایی‌که امروز به آمار ۳۰ درصدی بانوان سر دفتر رسیدیم.
به گزارش پایگاه خبری سرزمین پویانیوز و به نقل از مهر، رییس سازمان ثبت اسناد با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد کمترین تخلفات در حوزه سردفتران مربوط به بانوان است، عنوان کرد: امیدواریم حضرت زهرا (س) و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری وی از جمله صداقت، الگوی بانوان سردفتر قرار گیرد.

1402/10/12

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :