وحیدی در رویداد بین المللی ایران قوی:پایین آمدن آب دریای خزر نگران کننده است


وزیر کشور گفت: پایین آمدن سطح آب دریای خزر باعث نگرانی کشورهای حاشیه دریای خزر شده است؛ اگر شرایط همین طور باشد تا چند دهه آینده دریای خزر خشک شود و باید برای آن چاره‌ای بیندیشیم.
احمد وحیدی با بیان اینکه رودخانه‌های جاری از دیگر کشور مسایل دوم است؛ گفت: اقداماتی توسط برخی از کشورهای همسایه صورت می‌گیرد که برای دیگر کشورها آثار سو دارد و باید با هماهنگی دیگر کشورها صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه سازمان‌های بین الملل باید بیش از گذشته برای مقابله با بحران‌ها با یکدیگر تعامل داشته باشند، گفت: باید تجربیات حوادث در سراسر دنیا در اختیار سایر کشورها قرار گیرد.
وزیر کشور با بیان اینکه رودخانه‌های جاری از دیگر کشور مسایل دوم است؛ گفت: اقداماتی توسط برخی از کشورهای همسایه صورت می‌گیرد که برای دیگر کشورها آثار سو دارد و باید با هماهنگی دیگر کشورها صورت گیرد.
وحیدی افزود: یکی از این اقدامات سدسازی‌های کشورهای همسایه و منطقه است که باید با توجه به منافع منطقه‌ای باشد در غیر این صورت آثار زیان بار آن را همه منطقه خواهد چشید.
به گزارش پایگاه خبری سرزمین پویانیوز و به نقل از مهر، وی اضافه کرد: ما انتظار داریم در یک هماهنگی منطقه‌ای کمیته‌ای تشکیل شود و با هماهنگی کشورهای منطقه مسایل ناشی از محیط زیستی، سد سازی ها و انحرافات آب مورد بررسی قرار گیرد.

1402/10/4

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :