وزیر کار:سامانه رصد بیکاری و جستجوی شغل برای کارجویان راه‌اندازی می‌شود


صولت مرتضوی گفت: به‌زودی سامانه ملی رصد بیکاری و جست و جوی شغل برای کارجویان سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.
صولت مرتضوی مطالبه‌گری دانشجویان را برای نظام توسعه آفرین عنوان کرد و گفت: دانشگاه امام صادق (ع) به تدبیر امام خمینی (ره) و به برکت شخصیت اثرگذار مرحوم مهدوی کنی تاسیس شد.
وی حضور در جمع دانشجویان و آحاد مختلف مردم را منشا برکت برای مدیران خواند و افزود: دیدارهای صمیمی و بی‌واسطه مسئولان با مردم می‌تواند برنامه‌ای تربیتی و اثربخش باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطالبه‌گری دانشجویان را برای نظام اسلامی توسعه آفرین عنوان کرد و گفت: هویت دانشجو با مطالبه‌گری برای استقلال کشور و مبارزه با ستم و استبداد جهانی شناخته می‌شود و باید گفت دانشجوی تراز انقلاب دانشجویی است که تلاش می‌کند کشور و ملت خود را به قله‌های استقلال، آزادی و خودکفایی برساند.
مرتضوی در پاسخ به سوالات دانشجویان و در تشریح برخی از اقدامات دولت مردمی در حوزه اقتصادی، اظهار داشت: در ابتدای دولت سیزدهم صندوق‌های بازنشستگی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتند و کشور نیز در تورمی بی‌سابقه قرار گرفته بود.
وی بن بست در سیاست خارجی، بن بست در اقتصاد، افزایش نرخ بیکاری و تورم نزدیک به ۶۰ درصد در پایان دولت دوازدهم را یادآور شد و گفت: دولت مردمی با راهبری آیت الله رئیسی در دو سال اخیر گام‌های جهادی را برای جبران این خلاءها برداشته است.
به گزارش پایگاه خبری سرزمین پویانیوز و به نقل از ایلنا، وزیر کار نرخ رشد اقتصادی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ را ۷ درصد عنوان کرد و افزود: نرخ بیکاری به شدت کاهش یافته و در طول ۱۹ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

1402/9/19

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :