رئیس سازمان بورس اعلام کرد:سهام عدالت فعلا فروشی نیست

واریز اولین مرحله سود سهام عدالت در آذرماه
رئیس سازمان بورس ضمن اعلام اینکه فروش سهام عدالت فعلا در دستور کار نیست، گفت: سود سهام در دو مرحله پرداخت می‌شود؛ یک مرحله در آذرماه و مرحله دیگر پایان سال جاری است.
مجید عشقی در نشست خبری موضوع “برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت” اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای عالی بورس موضوع برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت به منظور تعیین تکلیف وضعیت سهامداران، نهایی و گام‌های اولیه برای برگزاری مجامع برداشته شد.
وی افزود: اولین گام فراخوان تشکیل اعضای هیئت مدیره خواهد بود که سهامداران بتوانند به عنوان اعضای حقیقی کاندیدا شوند. فراخوان آن فردا اعلام و زمان ثبت نام مشخص خواهد شد. همه مجامع استانی باید تا ابتدای شهریور ۱۴۰۳ برگزار شود. کاندیداها می‌توانند به شکل حضوری و الکترونیکی در انتخابات شرکت کنند.
رئیس سازمان بورس تصریح کرد: کانون سهام عدالت از بین سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری تشکیل می‌شود و به تدریج اجازه انتقال پنج تا ۱۰ درصد دارایی شرکت‌های استانی به این کانون‌ها داده خواهد شد.
به گفته عشقی، سهام دارانی که سجامی هستند می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند و کسانی که سجامی نیستند باید از هم اکنون فرایند ثبت نام را شروع کنند و به تدریج کارهای مربوط به آنها انجام شود.
وی با بیان اینکه موضوع فروش سهام عدالت ارتباط چندانی با برگزاری مجامع استانی ندارد، گفت: ما نمی‌خواهیم بین خروج سهامداران مستقیم و غیر مستقیم تفاوت‌های جدی ایجاد شود. به همین دلیل هر تصمیمی که می‌خواهیم بگیریم باید متناسب با شرایط هر دو طرف باشد.
به گزارش پایگاه خبری سرزمین پویانیوز و به نقل از ایسنا، رئیس سازمان بورس درباره زمان پرداخت سود سهام عدالت گفت: برخی شرکت‌ها هنوز سود را واریز نکرده‌اند که موظف هستند در روزهای آتی این کار را انجام دهند. در غیر این صورت اسامی آنها منتشر می‌شود. به هر ترتیب سود سهام در دو مرحله پرداخت می‌شود؛ یک مرحله در آذرماه و مرحله دیگر پایان سال جاری است.

1402/9/7

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :