معاون بهداشت وزارت بهداشت:اجرای طرح ارتقای وضعیت تغذیه کودکان زیر ۵ سال


معاون بهداشت وزارت بهداشت از اجرای طرح ارتقای وضعیت تغذیه کودکان زیر ۵ سال خبر داد.
حسین فرشیدی اظهار کرد: طرح ارتقای وضعیت تغذیه کودکان زیر 5 سال با همکاری وزارت تعاون در درست اجراست.
وی افزود: در قالب این طرح، جمعیتی بالغ بر 123 هزار نفر ماهانه یارانه یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند تا بتوانند مواد غذایی سالم خریداری و استفاده کنند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این‌که در قالب این طرح، به خانواده‌ها کالابرگ الکترونیکی برای خرید مواد غذایی ارائه می‌شود، ادامه داد: ماهانه 122 میلیارد تومان بابت این برنامه از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده می‌شود.
فرشیدی گفت: در این برنامه کودکان پنج دهک پایین جامعه که نیاز به حمایت تغذیه‌ای داشتند و در معرض اختلال رشد بودند توسط کارشناسان تغذیه شناسایی شدند و جمعیتی 123 هزار و 588 نفر بودند به وزارت رفاه ارائه شد و کالابرگ الکترونیکی این افراد در هر ماه یک میلیون تومان شارژ می‌شود و می‌توانند اقلام غذایی مدنظر ما را تهیه کنند تا مشکلات تغذیه‌ای کودکان برطرف شود. همچنین تعداد 18 هزار نفر هم در دهک 6 و 7 شناسایی شدند که کارت آنها ماهانه 600 هزارتومان شارژ می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری سرزمین پویانیوز و به نقل از تسنیم، وی همچنین از اجرای طرح توزیع شیر رایگان در مدارس خبر داد و افزود: دولت 3800 میلیارد تومان بودجه برای توزیع شیر در مدارس در نظر گرفته است و در حال حاضر شیر دو بار در هفته بین دانش‌آموزان مدارس ابتدایی دولتی توزیع می‌شود که به تأمین کلسیم و پروتئین آنها کمک شایانی می‌کند.

1402/9/4

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :