تا قبل از ۱۲ آذر مقدمات جذب ۵ هزار نفر از معلولین فراهم می شود

رئیس سازمان بهزیستی گفت: تا قبل از ۱۲ آذر مقدمات جذب حداقل ۴ هزار و ۳۳ نفر از افراد دارای معلولیت را فراهم می‌کنیم.
علی محمد قادری در نشست برگزاری اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت که با حضور نمایندگان دتسگاه‌ها و سازمان‌های مختلف برگزار شده بود، افزود: سازمان بهزیستی یک سازمان مردمی بوده و در حد توان خود به دنبال بهبود وضع معلولان و توان‌یابان است.
وی با بیان اینکه بیش از ۴۵ دستگاه و نهاد اجرایی در کشور آماده به کارگیری افراد دارای معلولیت پس از برگزاری آزمون استخدامی هستند گفت: هر فردی که در این جلسه حاضر است در حقیقت به ۱۰ درصد از افراد جامعه ارزش قائل شده است؛ بسیاری از این افراد هم به رغم معلولیت، در تراز استخدام بوده و لیاقت برخورداری از امکانات شغلی را دارند.
رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه مسئولانی که نسبت به استخدام معلولان کوتاهی کردند؛ مرتکب ترک فعل شدند و از سوی دستگاه‌های نظارتی با آنان برخورد شد؛ گفت: با چهار معاون وزیر به دلیل ترک فعل در استخدام معلولان برخورد شد و در جلسه هیئت وزیران احکام انفصال آنان از خدمت به آنان ابلاغ شد. به هر حال سیستم مطالبه‌گری معلولان به راه افتاده است. آنان یکشنبه‌ها در مقابل سازمان برنامه و بودجه، استخدام خود را مطالبه می‌کنند.
قادری با اشاره به اینکه درخشش افراد دارای معلولیت در کنکور سراسری و مسابقات پارالمپیک به خوبی از استعدادهای این افراد حکایت دارد؛ گفت: افرادی در عین معلولیت بر اساس عدالت خداوند متعال شگفتانه‌های درونی و جسمانی دارند و توانایی‌های دیگری دارند که ارزشمند است. به گزارش پایگاه خبری سرزمین پویا نیوز و به نقل از مهر، وی تصریح کرد: بر اساس کنوانسیون افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی موظف است در سازمان ملل هر سال گزارش دهد که نسبت به اجرای قانون به کارگیری افراد دارای معلولیت چه اقداماتی را انجام داده است سال گذشته در ژنو این گزارش ارائه داده شد و باز هم باید این گزارشات را ارائه بدهیم.

1402/8/10

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :