استانداران برنامه رفع نقاط حادثه خیز را ارائه کنند

معاون اول رئیس جمهور،گفت: استانداران باید از محل منابع مالی در نظر گرفته شده متعهد شوند که برنامه مدون رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز را ارائه و اجرایی کنند.
محمد مخبر بر ضرورت اتخاذ تدابیر بیشتر برای رسیدن به نقطه مطلوب در کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای تأکید کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی، باید اقدامات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای کاهش این تلفات در قالب یک برنامه و دسته‌بندی مدون، شامل وظایف دستگاه‌ها، اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌های لازم در این زمینه را تهیه کند.
وی با تأکید بر اجرای سریع‌تر کارهای نرم‌افزاری کاهش تصادفات و مصدومان جاده‌ای، از جمله آموزش و فرهنگ‌سازی برای رانندگان و اجرای سخت‌گیرانه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به‌ویژه در حمل و نقل عمومی و ترانزیتی کشور، اظهار داشت: توسعه دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات و نظارتی و همچنین ارتقای واقعی استاندارد‌های عمومی خودرو و تسریع در توسعه سامانه «سپهتن» برای حمل و نقل عمومی کشور، از جمله اقدامات سخت‌افزاری است که نقش قابل توجه در کاهش تصادفات و مصدومان جاده‌ای کشور دارد.
معاون اول رئیس جمهور ، دستور داد با برگزاری نشست‌های منظم و مدون شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور، برنامه‌ها و مصوبات این نشست‌ها، سریع‌تر اجرایی شود و همچنین گزارش عملکرد همه دستگاه‌های مسئول در حوزه حمل و نقل و ایمنی تا دو هفته آینده به سازمان برنامه و بودجه ارائه شود.
مخبر، همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مکلف کرد که تعداد بالگرد و آمبولانس لازم اورژانس برای نوسازی ناوگان امدادی کشور در مسیر‌های درون و برون‌ شهری را به دولت ارائه کند تا با همکاری وزارت راه و شهرسازی، نیاز‌های کشور در این بخش تأمین شود.
به گزارش سرزمین پویانیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مخبر، وی تأکید کرد: نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده در کشور باید در سطح استانی، مشخص و به استانداران، ابلاغ شود و از محل منابع مالی در نظر گرفته شده، آنان متعهد شوند که برنامه مدون رفع و اصلاح نقاط حادثه‌خیز را ارائه و اجرایی کنند.

1402/7/11

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :