دانشگاه هیچ موقع به ناحق و به صورت غیرقانونی عذر سرمایه‌های ارزشمند خود را نمی‌خواهد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌ موقع قطع همکاری با برخی اساتید واقعا اینگونه که در فضای مجازی به آن پرداخته شده نیست و هیچ موقع یک دانشگاه سرمایه‌های ارزشمند خود را به ناحق و به صورت غیرقانونی عذرشان را نمی‌خواهد.
محمد علی زلفی‌گل در مورد ماجرای اخراج اساتید از برخی دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه مقررات خاص خودش را دارد و بر اساس این قوانین و مقررات مدیریت می‌شود طبیعی است که یک عضو هیات علمی علاوه بر نظم و انضباط آموزشی، نظم و انضباط اداری و پژوهشی و فرهنگی را هم باید رعایت کند.
وی افزود: دانشگاه‌ها هم مستقل هستند که در هیات اجرایی جذب‌شان بررسی می‌کنند و بر اساس گزارشاتی که از گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها می‌آید تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند، طبیعی است که اگر خدایی نکرده عضوی احساس کند به او ظلمی شده قانون مسیرش را باز گذاشته و می‌تواند با مراجعه به قانون تقاضای تجدیدنظر بدهد و تجدیدنظر هم از مراجع قانونی خود پیگیری می‌شود.
وزیر علوم با اشاره به اینکه در پیگیری‌ها سعی می‌شود هم به منافع فردی و هم به منافع ملی توجه شود، تاکید کرد: واقعا اینگونه که در فضای مجازی به آن پرداخته شده نیست و هیچ موقع یک دانشگاه سرمایه‌های ارزشمند خود را به ناحق و به صورت غیرقانونی عذرشان را نمی‌خواهد. اساتید دانشگاه افتخارآفرینان جامعه ما هستند همه توفیقاتی که امروز ما در کشور داریم و به آنها می‌بالیم نتیجه برون دادهای دانشگاهی است که هم اساتید، هم دانشمندان و هم دانش‌آموختگان دانشگاهی هستند که در دستگاه‌های اجرایی و صنایع مختلف حضور پیدا می‌کنند و خروجی کار آنها اتفاقاتی می‌شود که جمهوری اسلامی به آنها می‌بالد.
به گزارش سرزمین پویانیوز و به نقل از ایلنا، زلفی‌گل خاطرنشان کرد: نوع نگاه ما به اساتید دانشگاه و دانشگاه‌ها این است که آنها سرمایه نمادین کشور ما هستند و باعث افتخار کشورمان هستند و هیچ موقع علاقمند نیستیم که به اساتیدمان بی‌احترامی و خدایی نکرده ظلم شود.

1402/6/22

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :