دولت نباید در انتخابات مجلس دخالت کند

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: دولت نباید فکر کند که می‌تواند در انتخابات تاثیر دخالتی داشته باشد، اگر چنین فکری در ساختار دولت نفوذ پیدا کند، برای کشور خطرناک است و به اعتماد مردم لطمه وارد می‌شود.
علی‌اصغر عنابستانی، در پاسخ به این مساله که «در ماه‌های اخیر بحث‌هایی در فضای سیاسی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه ممکن است اختلافات میان قالیباف و نزدیکان وی با جریانی که از آن به عنوان سوپرانقلابی یاد می‌کنند، مانع از این شود که در انتخابات یک لیست واحد داشته باشند»، گفت: در فضای سیاسی و درون جناح‌های سیاسی همیشه اختلاف‌نظر وجود دارد و این اختلاف‌نظر هم یک امر طبیعی است. بالاخره هر جریانی در درون خودش شعب مختلفی دارد. برای مثال در همین جریانی که معروف به اصولگرایی است؛ خب احزاب و شعب مختلفی وجود دارد که ممکن است نظرات مختلفی داشته باشند. این‌ها در یک چارچوب کلی باهم اتفاق نظر دارند اما در خیلی از روش‌ها، منش‌ها و در مدل و روش حرکت ممکن است اختلاف داشته باشند.
به گزارش سرزمین پویانیوز و به نقل از ایلنا، وی ادامه داد: به‌نظر من این‌ها اولا به معنای اختلاف نیست، تفاوت نظرهای متفاوت همیشه وجود دارد و باز هم خواهد بود. طبیعتا هم در زمانی که بحث لیست‌بندی و این‌ها مطرح می‌شود همه این نحله‌های مختلف در جریان اصولگرایی تلاش می‌کنند که وزن خودشان را در این لیست‌ها بالاتر ببرند که این هم یک امر طبیعی است و در راستای این مساله هم لابی صورت می‌گیرد، هم رایزنی صورت می‌گیرد، هم اینکه بعضا تلاش می‌شود که قدرت و حوزه نفود خود را بالاتر نشان دهند که این‌ها هم یک کنش-واکنش طبیعی در عرصه فعالیت‌های سیاسی است.

1402/6/21

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :