بیمه کارگران ساختمانی باید حل شود/در شأن نظام نیست؛ کارگران بلاتکلیف رها شوند/ دولت حتی یک نفر بیشتر از سهمیه‌اش را بیمه نکرده است


عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت در بحث بیمه کارگران ساختمانی در طول سه ماه گذاشته حتی یک نفر را هم اضافه‌تر از سهمیه‌اش بیمه نکرده است، دولت بهانه می‌آورد چون اصلا اخذ پروانه‌ها در آن حد نبود که درآمدی از این حوزه داشته باشد.
صدیف بدری درخصوص قانون بیمه کارگران ساختمانی که مدتی قبل مجلس توقف دو ساله آن را مصوب کرد، گفت: اینکه کارگران زحمتکش ساختمانی جزو اقشار کم‌ درآمد جامعه هستند و پناهگاه و حامی میدانی و عملیاتی ندارند، شکی در این مساله نیست. حتما باید بحث تضمین آینده‌ و بیمه این عزیزان حل شود، بحث بیمه حمایتی‌شان باید حل شود و پشت نوبت نباید باشند.
وی ادامه داد: در همین راستا هدف مجلس از تصویب قانون در سال گذشته این بود که اینها بدون دغدغه بیمه شوند و منابع مالی مورد نیاز بیمه حمایتی کارگران توسط این قانون تامین شود.
نماینده مردم اردبیل در ادامه اظهار داشت: از آنجا که با اجرای این قانون درصد افزایش هزینه پروانه ساختمانی خیلی بیشتر بود یک شوک به بازار مسکن وارد کرد. در نتیجه تعدادی از نمایندگان ورود کردند که این را تعدیل کنند.
بدری با اشاره به ایرادات شورای نگهبان، عنوان کرد: اکنون منتظر هستیم که جلسه کمیسیون اجتماعی درخصوص این مصوبه برگزار شود و ایرادات شورای نگهبان مورد بررسی قرار گیرد تا ببینیم همکاران ما در کمیسیون اجتماعی چگونه می‌خواهند این موضوع را حل کنند.
به گزارش سرزمین پویانیوز و به نقل از ایلنا، وی تاکید کرد: قانونی که تصویب کردیم چرا دو سال متوقف شود، اگر نیاز به اصلاح دارد باید آن را اصلاح کنیم نه اینکه یک قانونی را که همین زمستان سال گذشته تصویب کردیم و تنها سه ماه از اجرای آن سپری شده، اکنون توقف آن را تصویب کنیم.

1402/5/1

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :