با بررسی قراردادهای شرکت های چینی علی رغم پیشرفت این کشور با طرف های خارجی خود، مشخص شده که تعداد مفاد قید شده در این همکاری ها از قرارداد سایپا و طرف خارجی کمتر است که این موضوع نشان دهنده موفقیت سایپا در مذاکرات و انعقاد قرارداد مناسب است.
مدیرعامل گروه سایپا گفت: در اعلام شرایط، موارد مورد نظر وزارت صنایع تامین شده و طرف خارجی می بایست 50 درصد سرمایه گذاری مشترک را انجام دهد. وی تصریح کرد: شرایط قرارداد به نحوی است که اگر در آینده، کشور دچار تحریم شود شرکت سایپا هیچ گونه زیانی متحمل نمی شود و طرف خارجی در سود و زیان و تولید محصول جدید شریک است و در قراردادی که با شرکت سیتروئن منعقد شده این موارد در نظر گرفته شده است. جمالی خاطر نشان کرد: علاوه برموارد فوق شریک خارجی می بایست 30 درصد از محصول تولیدی مشترک را در شبکه توزیع خودش صادر کند و بفروش برساند و این موارد در قرارداد با شرکت سیتروئن لحاظ شده است. مدیرعامل گروه سایپا در خصوص محصولات مشترک تولیدی جدید نیز گفت: براساس قرارداد منعقده به دنبال آن هستیم که در سال 2017 محصولی که در ایران بصورت مشترک تولید می شود ، بروز باشد و همزمان در اروپا نیز تولید شود و شروع فعالیت و تولید این خودرو با 40 درصد داخلی سازی همراه است و در مدت 3 سال ، 70 درصد قطعات آن توسط قطعه سازان داخلی تامین خواهد شد. وی گفت: شرایط مدنظر در قراردادها با مطالعاتی از عملکرد کشورهای پیشرفته در صنعت خودرو بدست آمده و روشی برای پیشرفت این صنعت می باشد. وی افزود: برنامه های خوبی برای شرکت بن رو و گروه سایپا مد نظر قرار گرفته و در حال مذاکره با شرکت های کیا، نیسان، چانگان، برلیانس و رنو هستیم و امیدواریم بتوانیم با انعقاد قراردادهای خوب، آغاز خوبی برای توسعه صنعت خودروسازی داشته باشیم و قطعا تا پایان سال خبرهای خوبی خواهیم داشت.